Onhan tässä taas aika huidellut eteenpäin ihan kovalla vauhdilla. Viimeksi kirjoitin heinäkuun ekana päivänä ja nyt on jo 12.. On ollut jotenkin vaan sellaista elämänmenoa, että en ole ehtinyt kirjoitella.

Taakse jäänyt viikonloppumme oli juhlava. Juhlava siksi, että ystävämme täytti vuosia ja sen kunniaksi hän järjesti juhlat. Meidän osaltamme juhlavuutta lisäsi merkittävästi se, että meidätkin kutsuttiin. Tapahtumapaikka oli Jyväskylä ja sinne sitä sitten suunnattiin.

Lähdimme perjantaina puolen päivän aikaan, suuntasimme Mäntsälän kautta nelostielle ja muutaman tunnin jälkeen yhden pysähdyksen taktiikalla olimme lopulta perillä. Majoittauduimme hotelli Versoon, mikä on entinen Jyväshovi ja on todella kiva mesta. Siisti huone, todella ystävällinen henkilökunta ja kaiken lisäksi fantastinen aamiainen, joten mikäs siellä ollessa.

Perjantai-iltana piipahdimme OKL-aikaisen kaverimme luona ja siellähän sujahti muutama tunti ihan noin vaan pois tiekseen. Emme ole tavanneet vuosikausiin, mutta siitäkin huolimatta tapaaminen sujuin ikään kuin siitä, mihin se viimeksi muutama vuosi sitten jäi.

Lauantaiaamuna kävimme syömässä hienon hotelliaamiaisen ja sen jälkeen menimme Jyväskylän torille, minne veljeni ja  hänen vaimonsa olivat tulleet. Istahdimme hetkeksi rupattelemaan, mutta todellakin vaan hetkeksi, koska meidän oli määrä olla juhlien merkeissä satamassa klo 11.30.

************

Velipoika veikin meidät sinne satamaan ja sinne sitten kokoonnuimme ravintolalaiva Gaiaan, missä vastaanotto alkoi. Vieraita ystävällämme oli reipas 30 ja vaikka suurin osa oli aiemmin tuntemattomia, niin äkkiä siellä tutustuttiin. Tapasin myös yhden lukioaikaisen kaverini ja hänen perheensä ja ehdittiin siinä muutama sana vaihtaa päivän aikana.

Siinä otettiin tervetuliaismaljat ja hetken päästä menimme Gaian alakannelle, missä sitten oli tarjolla juhlalounas. Todella hyvää.  Istuimme lapsuuskaverini siskojen kera samassa pöydässä ja niiden vanhojen aikojen muistojen  lisäksi juttua riitti mm. kreikkalaisesta musiikista ja tanssista. Ystäväni sisko harrastaa näitä mainitsemiani asioita ja suurin osa lukijoistani tietääkin suhteeni kreikkalaiseen musaan. Tulihan siinä sana ja toinen asiasta vaihdetuksi.

Ruokailun jälkeen oli kahvin aika ja sitten oli musiikkiesitys. Jämsäläinen pelimanniyhtye esiintyi ja hienoa ja mukavan kevyttä musaa siellä kuultiinkin.

Kolmen aikaan kavuttiin sitten Rhea-nimiseen sisävesipaattiin ja kuin taikaiskusta koko päivän matalalla roikkuneet tihkupilvet katosivat ja aurinko pääsi näyttämään tehonsa. Risteily kesti kolme tuntia ja olihan se mahtava reissu, kun oli tosiaan lopulta niin hieno ilma.

*******

Rhean reissun jälkeen kävimme hotellilla pika pikaa ja sitten lähdettiinkin oikein tanssilavalle vanhaan malliin. Paikka oli Savion lava, mikä sijaitsee Leppävedellä, joka taas kuuluu Laukaan kuntaan. Siellä oli joku tangokuningatar vuosien takaa - oikein hyvä. Me emme oikein ole tanssi-ihmisiä, mutta pari rinkulaa siellä pyörähdettiin. Istuimme iltaa kavereidemme kanssa tanssilavan baarissa, missä ihmiset kävivät viihdyttämässä toisiaan karaokelaulun keinoin.

********

Sunnuntaiaamuna söimme tietenkin hyvän aamiaisen, jonka jälkeen kirjauduttiin ulos hotellista ja mentiin kaupungille kävelemään. Ensin käveltiin  kylläkin ihanassa auringonpaisteessa kylpeneen Harjun rinteillä ja tultiin alas ne kuuluisat Harjun portaat.

Puolenpäivän jälkeen kävimme veljeni luona lounaalla (loistava lohi), kahvilla ja rupattelemassa. Veljeni ja hänen vaimonsa lisäksi myös yksi heidän lapsistaan oli paikalla ja kyllähän meillä tarinaa riitti.

******

Vielä kävimme moikkaamassa edellisen illan juhlijoita ja hetken aikaa kiersimme Kortepohjassa ja muistelimme elämää 35 vuoden taakse ja sitten lopulta lähdimme huitelemaan kotiin ja tänne sitten tultiin lähellä puoliyötä.