Kävimmepä Tallinnassa. Siinähän ei sitten ole mitään ihmeellistä, mutta kun tulimme sunnutaita vasten yöllä kotiin Kreikasta (josta kirjoitan kohdakkoin oman juttunsa), ja lähdimme sitten saman vuorokauden puolella uudestaan reissuun, niin onhan siinä oma juttunsa.

Syy tähän Pika-Tallinnaan oli yksinkertainen. Ystävämme Skotlannista tuli Tallinnaan ja olimme jo hyvissä ajoin sopineet, että tulemme häntä tapaamaan sinne. Siksi siis tämä reissu.

Menimme Suomenlahden yli Eckerö Linen Finlandialla ja sunnuntai-iltapäivänä laiva oli melkein tyhjä. Ei porukkaa juuri yhtään. Kaksi ja puoli tuntia hurahti matkaan. Laivaan mentiin uuden terminaalin kautta ja onhan se hieno ja avara - melkein kuin lentoasema.

Tallinnassa hyppäsimme taksiin. Minulle se taisi olla kautta aikain ensimmäinen kerta, kun matkasin siellä taksilla. Yleensähän hotellit ovat ihan siinä keskustassa eli noin 20 minuutin kävelymatkan päässä. Tällä kertaa kuitenkin hotellimme sijaitsi Vanhan kaupungin takana eli olisi pitänyt kävellä melkoinen reissu ja vielä ylämäkeen ja etsiä se hotelli. Niinpä otimme TAKSON ja hurautimme majapaikkaamme.

Hyvä hotelli olikin, L'Ermitage. Iso huone, siisti kylppäri ja hyvä aamiainen. Ilmastointi ei kylläkään toiminut ja siellä oli aika kuuma, mutta kun saimme lopulta ilmastoinnin kiinni, avasimme ikkunat ja sitten oli hyvä. Huone oli iso ja kun oli tottunut Kreikassa juuri ja juuri mahtumaan, niin sehän tuntui ruhtinaalliselta.

********

Skotlantilaista murretta pääsimme sitten kuulemaan vähän ennen puolta päivää. Kävelimme siellä täällä pääasiassa Vanhan kaupungin tienoilla, söimme hyvin ja Skotlantiin lähti oikea turkishattukin.

Kotiin tulimme sitten illalla vähän kymmenen jälkeen. Essi ja Lauri olivat meitä vastassa Helsingissä ja siihen aikaa illasta pääsee kaupungissa helposti liikkeelle, joten loppureissu sujahti hienosti.