Viime viikko oli sellaista oleskelua ensin Lipetissä ja sitten kotona. Uimassakin jopa käytiin siellä missä ei ole sinilevää, mutta vedet nyt eivät ole kovin lämpimiä, joten hyvälläkin säällä uiminen on vain sellainen hyvin ripeä pulahdus. Kerttu haki tavaransa perjantaina ja muutti uuteen kotiin, joten autotalli tyhjeni kerralla samoin kuin meille sisälle tuodut vähäiset tavarat. Autotallia pitäisi kyllä vielä sen verran järjestellä, että saisi auton sinne, mutta ei tuo kovin monimutkainen operaatio tule olemaan.

********

Lauantaina ajelimme sitten Helsinkiin kohteenamme Suomenlinna. Löysimme hyvän parkkipaikan Haartmanninkadulta ja pyyhälsimme sporalla eli raitiovaunulla Aleksille, mistä sitten lampsimme Kauppatorille syömään pikaisen torilounaan. Irmeli söi kuhaa ja minä liha-aterian. Menimme sitten lautalla Suomenlinnaan, missä tovin kuluttua tapasimme Irmelin siskon. Kävimme nappaamassa juomat ennen varsinaista päätarkoitustamme.

Matkamme tarkoitus oli nimittäin mennä katsomaan Suomenlinnan kesäteatteriin näytelmää Seitsemästä veljeksestä. Tarina ei liene outo kenellekään ja vaikka Kari Heiskasen ohjaama esitys olikin jossain määrin modernisoitu, noudatti se hyvin tarkkaan vanhan Aleksis-herran alkuperäistä tarinaa ja oli toteutukseltaan erinomainen.

Lienen täällä blogissakin joskus kertoillut, että en oikein pidä teatterista. Ajoittain on ihan hyviä juttuja, mutta olen kokenut aika mitäänsanomattomia ja tylsiäkin hetkiä ja suurinpiirtein laskenut minuutteja, että pääsisin pois sieltä. Olen ollut pienimuotoisisssa harrastajateatterijutuissa mukana vähäisellä panoksella (paitsi silloin, kun esitin Vaahteramäen Eemelin isää) ja vaikka olen jonkin verran ollut näyttämöllä, on se esityksen musiikin hoitaminen ja jonkinlainen tekninen homma ollut sitten minun hyppysissä. Tekeminen on kyllä paljon hauskempaa kuin se seuraaminen. Tämä seitsemän veljestä oli kuitenkin hyvä juttu.

********

Eilen käytiin sitten ihan eväsretkellä Salmissa. Ajoimme Paratiisiin kahdella autolla, kun meitä oli yhteensä seitsemän ihmistä ja kaksi koiraa. Kävelimme Vähä-Parikkaan rantaan mukavalle leiripaikalle ja rohkeliaimmat (eli Irmeli ja lapset) kävivät uimassa. Ilma oli kyllä mitä mainioin ja sopivin tuollaiselle kesäiselle retkelle.

******

Tämä kesä alkaa vaan hiljalleen olla paketissa tätä lomailua ajatellen. Irmeli menee tänään töihin ja minullahan se juttu on sitten edessä ensi viikolla eli jälleen kerran on todettava, että ei niin pitkää lomaa, etteikö se loppuisi.

Vaan eihän sitä tiedä, mitä tässä vielä eteen tulee...