Viimeinen reissumme aamu olikin siinä mielessä omituinen, että meillä soi herätyskello. Onneksi se rämisi vasta kahdeksalta, mutta joka tapauksessa siihen heräsimme.

Aamiaisen jälkeen pakkasimme, mutta siinä ei mennyt pitkään - kunhan heitti kaapista laukkuun omat juttunsa, niin se riitti. Irmelin laukku painoi hieman alle 18 kg ja minun noin 14 kg eli alitimme Norwegianin normit.

Ehdimme vielä käväistä katsomassa lähikaupasta - Mercadonasta - mahdollisia tuomisia, joita ei sitten kuitenkaan osteltu, ja sitten hissukseen siirryimme ulos etsimään taksia. Ajatuksena oli kävellä muutama sata metriä kaupunkiin päin, koska siellä oli kadun varressa taksitolppa. Ajattelin kokeilla kuitenkin puhelimitse, saisimmeko täsmätaksin asuntomme eteen, mutta juuri kun sieltä vastattiin, bongasi Irmeli vapaan auton, joka sitten nappasi meidät kyytiin. Matka lentokentälle oli huikeasti rauhallisempi kuin tullessamme ja siinä meni aikaakin varmaan parikymmentä minuuttia.

Lähtöselvitys oli selkeä eikä kentällä ollut juuri ketään siihen aikaan. Saimme laukut selvitetyksi ruumaan ja samalla molemmat lentoliput eli Malagasta Arlandaan ja sieltä Helsinkiin.

Meillä oli hyväsesti aikaa, joten menimme ulos nauttimaan tämän vuoden viimeisistä lämpimistä auringonpaisteista. Taivas oli lähes pilvetön ja aurinko porotti suorastaan kuumasti.

Malagan lentokenttä on melkoisen suuri. Se on tavallaan hyvin verrattavissa Helsinki-Vantaan kenttään. Kaikki lähtöjen selvitystiskit ja näyttötaulut ovat helposti ymmärrettävissä ja turvatarkastuspisteitäkin oli niin paljon, että siinäkään jonossa meillä ei mennyt kovin paljon aikaa. Kansainvälisellä puolella on yksi suurehko myymälä ja joitakin pieniä kauppoja, mutta ei siinä määrin kuin Helsingissä. Tuolta kauppa- ja kahvilapuolelta on melkoisesti matkaa porteille eli ihan viime tippaan ei todellakaan kannata jättää portin etsimistä, koska matkaa on melkoisesti. Helppo sinne oli löytää, mutta kuten sanoin, aikaa meni kävellen varmaan kymmenen minuuttia ~ en tosin katsonut kelloa.

********

Koneeseen pääsimme aika hyvin, ehkä vartin yli kaksi, kun koneen lähtöaika oli 14.30. Emme kuitenkaan päässeet lentoon ihan heti, joten ilmojen teille päästiin hieman ennen kolmea. Malaga jäi nopeasti taakse ja lensimme Espanjan vuorisen mantereen yli. Siinähän se nukkuessa ja lukiessa hurahti ja sellainen uutuuskin oli, että Norwegianin koneessa saa käyttää ilmaista wi-fi-nettiä, joka tosin pätki iPadissani hieman, mutta onnistuin mm. kuuntelemaan tunnin verran Puhelinlangat laulaa-konserttia suorana lennon aikana (siis YleSuomi-kanavalta klo 18.05 alkaen)

Arlandaan laskeuduimme seitsemän maissa ja kun pääsimme koneesta ulos tsekkasimme uuden lähtöportin (ihan tuloportin vierestä) ja sitten kävimme kaupalla ja syömässä, kunnes tuli aika lähteä kohti Suomea.

Tukhomasta lentää Suomeen tunnissa ja hulppean sumun läpi sitten laskeuduimme aikataulun mukaisesti klo 22.30. Essi ja Lauri olivat meitä vastassa ja hyvissä ajoin ennen puoliyötä oli tämä matka saanut pisteen peräänsä.

Matkan parasta antia oli tietenkin erinomainen asunto ~ kaukana jostain pienestä hotellikopista. Ystäviemme asunto sijaitsee melko lähellä kaupungin keskustaa, juna-asemaa, bussiasemaa ja uimarantaa, joten siitäkin isoa plussaa. Keli oli hyvä, joten siillekin pisteet. Espanja ei kuitenkaan ole minun maa. Yleensä aina olen saanut matkafiiliksen kohdalleen heti, kun olen ekat ravintola- ja muut paikkakierrokset tehnyt, mutta tämä ei sytyttänyt yhtään. Ihan sama asia kuin oopperan tai teatterin kanssa. En pidä niistä, mutta en osaa sanoa, miksi. Tämän reissun lopputulema on ihan sama. Olivatko odotukset liian suuret vai mikä tökkäsi - näin vaan kävi.