Woodstockin jälkeen lähdimme sitten keskiviikkoaamuna seuraavaan kohteeseen eli Jyväskylään, joskin matkalla kävimme tapaamassa vesantolaisia ystäviämme, joiden tuvassa on edelleen samat ruskeat penkit, joita ihmettelin alle kouluikäisenä lapsena. Siellä saimme makoisat päiväkahvit ja aivan järjettömän hyvää mansikkakakkua. Siinä sitten poislähtiessämme kävimme vielä ajelemassa kylällä ~ näytin Irmelille lapsuuteni merkittävimpiä paikkoja. Eipä tuo henkilökohtainen lääni kovin suuri alue ollut siihen aikaan. Kotoa kävelymatkan päässä oli minun elämäni käytännössä 9-vuotiaaksi saakka, joskin toki lomalla käytiin Kivijärvellä, kun mökki valmistui 1960.

No niin, sitten mentiin Jyväskylään. Meillä oli ensimmäistä kertaa sellainen juttu, että asuimme airbnb-majoituksessa. Irmeli oli kyllä siskonsa kanssa Kotkassa aiemmin tänä kesänä, mutta minulle tuli ensimmäinen kokemus moisesta. Plussalle meni koko homma. Ensinnäkin selkeästi halvempi kuin mikään hotelli. Selvästi hotellihuonetta tilavampi, mutta kuitenkin samat värmeet ja kunnollinen keittiö lisäksi ja kyse oli kuitenkin yksiöstä. Makuualkovi, missä paksu patja oli kasattu siirtolavojen päälle. Huoneisto sijaitsee kerrostalossa jokusen kilometrin kaupungin ulkopuolella, korkeintaan viiden-kymmenen minuutin ajomatkan päässä. Ennen yöpymistä kävimme kylläkin kaupungilla syömässä Bella Romassa erittäin hyvää ruokaa.

Tämänkertainen reissu tuossa Keski-Suomen pääkaupungissa keskittyi paljolti tuttavien tapaamiseen. Ensin menimme hyvin nukutun yön jälkeen veljeni luo ja sieltä menimme Viherlandiaan syömään pitkän kaavan lounaan Jarmon ja Salmen kanssa. Irmeli osti perjantain kyläpaikkaan komean amppelin tuliaisiksi.
Viherlandiasta suuntasimme OKL-aikaisen ystävämme mökille, missä saunoimme ja söimme. Mahtava paikka.

Kavereilta suuntasimme sitten takaisin kaupunkiin ja nukuimme taas hyvät yöunet.

Perjantaiaamuna pakkasimme ja siivosimme jälkemme ja jätimme hyvästit airbnb-majallemme.  Menimme kaupungille ostelemaan ja ihmettelemään. Kaikkea löytyi, mitä pitikin ja sitten menimme Toivolan vanhaan pihaan, missä tapasimme Irmelin nuoruusystävän, joka oli tyttärensä kanssa tullut parin päivän lomalle Kotkasta. Samassa paikassa tapasimme myös Anjan ja Arin. Kävin välillä viemässä ostoksiamme autolle ja siinä samalla tuli otetuksi kuva vihkikirkostamme.

Jyväskylästä lähdimme sitten kohti kotia, joskin kävimme matkan varrella tapaamassa Miksan äitiä hänen mökillään. Upealla paikalla kiva rantatalo, ei niinkään mikään mökki. Eeva oli laittanut aivan mahtavaa lohisoppaa ja hyvät kahvipöytätarjoilut. Kerttu on joskus kertonut sen mäkin lähellä olevasta "vaihtokirjastosta" ja siinä kohtaa piti kyllä ottaa kuva. Aivan loistava idea.

Kotiasema saavutettiin sitten illalla ennen yhdeksää ja niin tämä reissu sitten saatiin päätökseen.