Eilen oli aprillipäivä. Se on muuten ihan täysin ilman pilailua minun syntymäpäiväni. En kuitenkaan juhlinut sitä, koska a) ei ole ollut enää vuosikausiin tapana sitä hirveästi erikseen juhlistaa, joskin lapset ja lapsenlapset ovat olleet meillä aika usein kahvilla/limulla b) nyt olin yksin kotona c) ei nyt saa kerääntyä juhlimaan d) vielä yksi iso syy, mutta sitä en kerro. Lapset ostivat minulle kirjakauppaan lahjakortin ja rouvahan toi jo pari viikkoa sitten Rukan tuulipuvun.

Aprillipäivään kuuluu olennaisesti pilailu. Aika hyviä juttuja näin. Yksi parhaista oli sellainen, missä yläkoululaisille jaettiin viestejä, että Opetushallitus on päättänyt korvata tämän etäopetusjakson puuttuvat opetukset kesäkurssilla, joka jatkuu normaalina koulunkäyntinä juhannuksen yli kuta kuinkin heinäkuun alkuun. Kirvoitti kuulemma huikeita hurraa-huutoja yläkoululaisten keskuudessa.

Minä tein tällaisen pilan. Kirjoitin sen Facebook-sivulleni ja itse asiassa joku taisi ottaa sen ihan tosissaan ~ ainakin hetkeksi, kunnes taisivat kaikki tajuta, että nyt järkä fuulaa...

edu2.jpg

Minä kyllä oikeasti otan kantaa asioihin ja on minulla mielipiteitä, mutta niitä on vaikeaa ellei jopa mahdotonta saada sopimaan jonkun poliittisen agendan ahtaisiin muotteihin. Jos nyt kävisi niin höpsösti, että pääsisin valtuustoon, en millään suostuisi äänestämään puolueen ryhmäkurin mukaisesti, jos en olisi samaa mieltä siitä äänestettävästä asiasta. 

Hetken ajattelin, että laitan tuohon viestiini kuvan luomaan poliittista imagoani, mutta en sitä sitten tehnyt jostain syystä. Tällä kuvalla olisin todennäköisesti lumonnut koko äänestävän kansan

edu1.jpg

Se on näissä tulevissa kuntavaaleissa aivan varmaa, että minua ei tulla missään nimessä näkemään valtuuston riveissä kunnallisvaltuutettuna. Tässäkin hommassa "parasta ennen" meni komeasti ohi.