On toki tärkeää, että näihin tietoihin laitetaan sellaisia asioita, joita suorastaan inhoaa ja vaikka ei niin inhoaisi, niin ainakin suhtautuu aika vastenmielisesti. Tässä ikään kuin jatkoksi eiliselle.

"Minä inhoan monia asioita, kuten kaikki ihmiset ~ enemmän tai vähemmän. Yksi niistä on kesämökkeily. Ihan lapsena tykkäsin, mutta paha vastenmielisyys syntyi hieman toisella kymmenellä enkä ole päässyt siitä eroon. Mökillä joko ei ole yhtään mitään tekemistä tai sitten siellä on älytön työleiri päällä koko ajan. Olen äärimmäisen tyytyväinen siihen, että minulla ei ole omaa mökkiä. Kyllä niitä vuokralle saa, jos haluaa, mutta silloinkin haluan täysin varustellun tilan ja useimmiten ne ovat hyvin kalliita, joten kiitos ei. Kun kuuntelen puhelintoivekonserttia (Puhelinlangat laulaa), siellä yksi jos toinen varsinkin keväisin riemuitsee, kun pääsee mökillensä siihen rauhaan ja hiljaisuuteen ja voi vain istua terassilla ja tuijottaa kaukaisuuteen. Monille mökillä olo on niin mahtavaa, kun ei ole sähköä eikä vesijohtoja ja vain tuulen suhina ja sateen ropina seurana. Ei ole minun juttu.

Mainitsinkin, että olen musiikin ystävä. Musiikkimaailmassa on kaksi asiaa, joita haluan välttää täydellisesti. Toinen on ooppera ja toinen on baletti. Baletissa en ole koskaan käynyt, mutta olen nähnyt telkkarista. Ei sytyttänyt yhtään, ei niin kuin pätkääkään. Musiikki on kyllä hienoa ja esim. Tsaikovskin Joutsenlampi on siitä hyvä osoitus. Oopperassa olen käynyt paljon ja oppinut tähän ikään, että ei ole minun juttuni - ei niin yhtään. Yhtä lailla koen euroviisut nykyään ihan turhana ja tylsänä, kuten lavatanssit ja etenkin tangomarkkinat ja humppafestivaalit. Kiitos, mutta ei kiitos.

Mainitsin myös matkailun. Espanjasta en tykännyt ollenkaan. Olen käynyt siellä mannermaassa kerran ja Kanarialla kerran ja todennut, että olkoon. Syitä en käy sen enempää selvittelemään, mutta jos minulla on mahdollisuus lähteä matkaan, en laita vähäisiä ropojani enää Espanjaan.

En viihdy kapakoissa. Nekin on nähty. Saatan käydä kavereiden kanssa joskus, mutta alan jo olla niin vanha, että en edes jaksa valvoa niin pitkään kuin niissä ympyröissä on tapana. Koska en juo alkoholia, voin toki aina lähteä liikkeelle, mutta silloin aina omalla autolla ja voin sitten poistua milloin tahansa."  

Kuten jokainen, joka on tänne asti lukenut, on huomannut, olen melko tietoinen asioista, jotka ovat minun juttuja ja jotka eivät ole. Kun on tähän ikään päässyt, ei vaan enää halua tehdä asioita, joista ei pidä ja/tai jotka kokee ikävinä ja siksi tässä varmaan kehittyy hieman mustavalkoiseksi ja yksioikoiseksi. Näistäkin rajoitteista huolimatta, saatan innostua jostain uudesta ja lähteä mukaan sellaiseenkin touhuun, jota olen aiemmin karsastanut, mutta sen pitää kyllä olla sitten todella syvälle iskevää.