Minulla ei kylläkään ole tarvetta moiseen, mutta heräsi kerran juttua porukassa, että mitähän sinne kirjoittaisi. Minä olen sitä ikäluokkaa, että ihan jonninjoutavaa höpinää ei kyllä millään itsestään halua kirjoittaa eli ihan totuuden torvi saisi luvan soida. En tiedä koko tinteristä juurikaan mitään eli en esim. kuinka paljon sinne pitää tarinaa kirjoittaa ja pitääkö olla monta kuvaa jne. Ymmärtääkseni mitään puhelinnumeroita, osoitetta, sähköpostiosoitetta ja siis  yhteystietoja ei saa laittaa. En tiedä sitäkään, että pitääkö olla nimi kokonaisuudessaan, osittain vai mennäänkö jollain pseudonyymilla eli aliaksella. No, tällaisella minä menisin tyrkylle. Ihan siis oikeassa elämässäni olen naimisissa, joten en tällaista tekisi, mutta kunhan spekuleeraan.

" Olen 66-vuotias eläkeläisukko. Se, mitä työnäni tein jää mahdollisen tulevaisuuden keskusteluaiheeksi. Minulla on aikuisia lapsia ja lastenlapsia - aikuisuuden kynnyksellä, pelottavia murkkuja ja ihan tosi pienikin löytyy joukosta.

Asun lähellä pääkaupunkia pienessä omakotitalossa. En ole mikään rikas enkä edes varakas, mutta tulen ihan asiallisesti toimeen. Minulla on joitakin ikään sopivia sairauksia, mutta ne hoituvat lääkkeillä, eivätkä näy päällepäin. Olen 177 cm pitkä ja painan noin 100 yksikköä vähemmän.

Olen kaikkiruokainen, mutta inhoan sieniä, kesäkeittoa ja kaalikeittoa. Osaan tehdä perussapuskoita, joista sanotaan, että ne ovat hyviä. Jauhelihakastike, makaronilaatikko ja letut ovat kärjessä. En oikein osaa leipoa. Käyn mielelläni joskus syömässä ravintolassa.

Harrastan musiikkia. Soitan itsekseni ja porukassa - pianoa ja kitaraa pääasiassa. Rakastan kuorolaulua ja nykyään hoilaan seurakunnan Kamarikuoron tenorisiivessä. Minulla on muutaman entisen kollegan kanssa bändi, jossa taas rollaamme ja rokkaamme, mutta pelitämme myös hitaasti. Vanhaa ja uutta poppirokkia. Tanssimusiikista en pidä, mikä saattaa johtua siitä, että en osaa tanssia enkä enää edes halua kokeilla. Vanha heinäseiväs on minua parempi tanssikaveri.

Harrastan myös liikuntaa. Hiihdän, sauvakävelen ja pyöräilen. Ne ovat sopivia toimintamuotoja ikäiselleni ukkelille. Kuntosalilla käyn hyvin harvoin - en oikein ole siihen syttynyt. Hoidan puutarhaa ja talvella teen tietenkin lumitöitä - lienevät liikuntaa nekin. Olen hyvin innokas penkkiurheilija, joskin vain kolmen urheilumuodon harrastaja. Ykkönen on jääkiekko ja suosikkini Suomessa on HIFK ~ ollut jo lähes 60 vuotta. Seuraan talvilajien MM- ja olympiakisoja, mutta en maailmancupeja. Kolmas juttuni on yleisurheilu ja siinäkin merkittävimmät seuranta-aiheet ovat suurkisat, Suomi-Ruotsi-maaottelu ja jossain määrin kotimaiset eliittikisat.

Tykkään matkustelusta. Suosikkikohteitani ovat Kreikka, Ranska, Skotlanti ja Ahvenanmaa. En tykkää ns. aurinkolomista, vaan kuljeskelen Kreikassakin museoissa ja maisemia katselemassa. Matkailuun liittyy myös kieliharrastukseni eli osaan kohtuullisen hyvin englantia ja ruotsia ja jossain määrin myös kreikkaa ja näitä kaikkia opiskelen edelleen. Minulla on auto, mutta en tykkää erikoisemmin ajella, jos ei ole tarvetta. Valitettavasti täällä maaseudulla elämisen pakkotilana on oman auton pitäminen.

Matkusteluun liittyy myös innostukseni valo- ja videokuvaukseen. Teen kuvakirjoja ja editoin videoita, jotka ovat kylläkin ihan vaan perhekäyttöön, joskin saa niitä kiinnostuneet katsella

Luen erittäin paljon ja monenlaisia juttuja. Päivä alkaa käytännössä aina Hesarilla, luen dekkareita, henkilöhistoriaa, urheilu- ja musiikkikirjoja, kiinnostavien poliitikkojen touhuiluista - riittäähän näitä.

Tykkään katsella telkkaria ja sieltäkin teen valintoja hyvin paljon samalla paketilla kuin lukiessa. Uutisia, jännäreitä, musiikkia, urheilua. Minulla näkyy SM-liigan pelit, joista pyrin katsomaan HIFK:n pelit aina kuin vain on mahdollista ja silloin, jos en syystä tai toisesta mene Nordikselle katsomaan peliä livenä.

Olen hyvin avarakatseinen, vaikka myös hyvin konservatiivinen. Hyväksyn yhteiskunnassamme monia asioita, jotka ovat olleet pitkään melkoisia tabuja ja aiheuttavat jatkuvasti riitaa. Hyväksyn maahanmuuton laillisuuden rajoissa, sukupuolineutraalin avioliiton, kannatan vihreää siirtymää ilmastomme ja ihmisten hyvinvoinnin puolesta, olen vapaan demokratian ja sananvapauden kannattaja, mutta nämäkin sillä muistutuksella, että jokaisen täytyy kantaa vastuunsa sanomisistaan ja hyväksyä tarvitessa lain sallima rangaistus. Kannatan yleistä asevelvollisuutta ja olisin valmis kiristämään huomattavasti koulujen oppimistavoitteita ja sääntöjä, jotta saisimme palautetuksi hyvät oppimistulokset. Politiikkaan en ole sitoutunut, koska yksikään puolue ei sovi itsessään omaan maailmaani. Lähes kaikista löydän joitakin hyviä asioita, mutta myös huonoja. En osaa paikallistaa itseäni sen enempää vasemmalle, keskelle, oikealle, vihreälle, punaiselle tai muullekaan alustalle.

En juo lainkaan alkoholia enkä tupakoi ja jos se nyt pitää mainita, niin en myöskään käytä huumeita. Tupakan ja huumeiden vaarallisuuden tietävät kaikki ja alkoholistakaan en osaa sanoa enää mitään erikoisen hyvää. Toki jokainen ikärajan saavuttanut ihminen saa vapaasti nauttia juomansa ja savunsa, koska laki nämä sallii. Minun tehtäväni ei ole niistä ketään arvostella, mutta ei tarvitse pitääkään.  

Näillä eväillä päivästä päivään."

Taitaa siis olla parempi, että en laita tätä mihinkään suuresti julkiseen hakuun.